Influencia de la Casa del Cuento hacia la Comunidad Reparto Zayas
DOI:
https://doi.org/10.62697/rmiie.v1i1.2Keywords:
Recreación, animación, promociónAbstract
La investigación “Influencia de la Casa del Cuento hacia la Comunidad Reparto Zayas”, versa sobre la influencia de la Institución Casa del Cuento en la recreación, animación y promoción de la Comunidad Reparto Zayas y la propuesta de acciones para mitigar esta problemática. Su objetivo principal es diagnosticar la influencia de la Institución Casa del Cuento en la recreación, animación y promoción de la Comunidad Reparto Zayas. En el territorio, los estudios que abordan la temática son escasos, cuestión que llevó a sustentar la investigación con basamentos teóricos sobre gestión, promoción, animación y recreación artística y cultural.
Palabras clave:
Recreación, animación, promoción.
ABSTRACT
The research "Influence of the Story House on the Zayas Reparto Community", deals with the impact of the Casa del Cuento Institution in the recreation, animation and promotion of the Zayas Reparto Community and the proposal of actions to mitigate this problem. Its main objective is to diagnose the impact of the Casa del Cuento Institution in the recreation, animation and promotion of the Reparto Zayas Community. In the territory, the studies that address the subject are scarce, an issue that led to support research with theoretical foundations on management, promotion, animation and artistic and cultural recreation.
Keywords:
Recreation, animation, promotion.
Downloads
References
Divulgación Dinámica S.L (2022). Gestión de Proyectos y Espacios Culturales. https://divulgaciondinamica.info/promos/master-gestion-de-proyectos-y-espacios-culturales/
Martínez Casanova, M. (2015). Introducción a la Gestión Sociocultural para el Desarrollo. Editorial Universitaria Félix Varela.
Martínez de Morentin, J. I. (2005). ¿Qué son los institutos y los animadores UNESCO? https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000139072
Quesada Cárdenas, E. G. (2019). Promoción y animación de la lectura en contextos no formales de educación. Amoxtli, 2, 18-37.
Real Academia de la Lengua Española. (2001). Diccionario de la Lengua Española. RAE.
Rodríguez Cortés, A. B. (2015). Una mirada desde la animación sociocultural a la Campaña de Cultura Aldeana (1934-1938). Lúdica Pedagógica, 1(21), 187-188.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Claudia Hernández-Santana, Roxana Riverón-Rodríguez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), of Universidad Pablo Latapí Sarre agree to the following terms:
1. Copyright
Authors retain unrestricted copyright to their work. Authors grant the journal the right of first publication. To this end, they assign the journal non-exclusive exploitation rights (reproduction, distribution, public communication, and transformation). Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal, provided that acknowledgment of its initial publication in this journal is given.
© The authors.
2. License
The articles are published in the journal under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0). The terms can be found at: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.en
This license allows:
- Sharing: Copying and redistributing the material in any medium or format.
- Adapting: Remixing, transforming, and building upon the material.
Under the following terms:
- Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if any changes were made. You may do this in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses or sponsors your use.
- NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike: If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your creation under the same license as the original work.
There are no additional restrictions. You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.









