Editorial
DOI:
https://doi.org/10.62697/rmiie.v4i1.139Abstract
Estimados autores:
El Consejo Editorial de la Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), de la Universidad Pablo Latapí Sarre, pone a disposición de la comunidad internacional el volumen 4, número 1, del cuatrimestre enero-abril de 2025. En esta ocasión reflexionamos sobre mediación pedagógica y herramientas virtuales para el mejoramiento continuo de la calidad de la educación.
El uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en la educación, ha implicado una serie de cambios significativos en el proceso de enseñanza-aprendizaje que han propiciado el mejoramiento progresivo de la calidad de la educación. Con el empleo de las TIC, y a partir de un modelo pedagógico apropiado, se hace necesaria la creación de las condiciones donde el estudiante pueda trabajar aprender a su ritmo, interactuar con los docentes y sus compañeros; y se pueda apropiar de los conocimientos y habilidades necesarias.
La aceptación y tendencia hacia la virtualidad han dado paso a modalidades como el b-learning (aprendizaje semipresencial) y e-learning (aprendizaje en línea). El uso de la virtualidad en educación ha dado paso a modalidades como el b-learning (aprendizaje semipresencial) y e-learning (aprendizaje en línea, que junto a la mediación pedagógica en estos contextos han transformado la comunicación y la interacción educativa.
El Consejo Editorial de la Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), agradece a todos los autores y revisores por sus contribuciones y los invita a enviar sus manuscritos para futuros números.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Dr. C Jorge Luis León-González

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), of Universidad Pablo Latapí Sarre agree to the following terms:
1. Copyright
Authors retain unrestricted copyright to their work. Authors grant the journal the right of first publication. To this end, they assign the journal non-exclusive exploitation rights (reproduction, distribution, public communication, and transformation). Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal, provided that acknowledgment of its initial publication in this journal is given.
© The authors.
2. License
The articles are published in the journal under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0). The terms can be found at: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.en
This license allows:
- Sharing: Copying and redistributing the material in any medium or format.
- Adapting: Remixing, transforming, and building upon the material.
Under the following terms:
- Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if any changes were made. You may do this in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses or sponsors your use.
- NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike: If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your creation under the same license as the original work.
There are no additional restrictions. You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.