Editorial
DOI:
https://doi.org/10.62697/rmiie.v4iS1.166Abstract
Estimados autores:
El Consejo Editorial de la Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), de la Universidad Pablo Latapí Sarre, pone a disposición de la comunidad científica internacional el primer número especial de 2025. En esta ocasión reflexionamos sobre las competencias docentes en los nuevos contextos digitales; destacando cómo la tecnología en os momentos actuales está redefiniendo las prácticas educativas.Los nuevos contextos digitales en que se desarrolla el proceso de enseñanza-aprendizaje exigen que los docentes desarrollen competencias que incluyen habilidades tecnológicas, comunicativas, pedagógicas, investigativas y de gestión. También la capacidad de resolver problemas y situaciones; además de proporcionar apoyo técnico a los estudiantes.
Este número especial presenta temas novedosos como el impacto de la inteligencia artificial en el aprendizaje, las competencias tecnológicas, el uso de plataformas en línea, redes sociales y otras aplicaciones; así como la implementación de propuestas innovadoras para todas las educaciones.
Este número ofrece una perspectiva general e integral sobre las transformaciones educativas en la era digital, lo cual lo convierte en un referente para investigadores y profesionales de la educación. El Consejo Editorial de la Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), agradece a todos los autores y revisores por sus contribuciones y los invita a enviar sus manuscritos para futuros números.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Dr. C. Jorge Luis León-González

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in Revista Mexicana de Investigación e Intervención Educativa (RMIIE), of Universidad Pablo Latapí Sarre agree to the following terms:
1. Copyright
Authors retain unrestricted copyright to their work. Authors grant the journal the right of first publication. To this end, they assign the journal non-exclusive exploitation rights (reproduction, distribution, public communication, and transformation). Authors may enter into additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal, provided that acknowledgment of its initial publication in this journal is given.
© The authors.
2. License
The articles are published in the journal under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0). The terms can be found at: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.en
This license allows:
- Sharing: Copying and redistributing the material in any medium or format.
- Adapting: Remixing, transforming, and building upon the material.
Under the following terms:
- Attribution: You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if any changes were made. You may do this in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses or sponsors your use.
- NonCommercial: You may not use the material for commercial purposes.
- ShareAlike: If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your creation under the same license as the original work.
There are no additional restrictions. You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.









